måndag 11 april 2011

Amigurumis...

Här kommer något annat än bak faktiskt, lite pyssel istället!
Som ni kanske förstått så har jag ju en liten liten liten pysslig sida. Kan bara inte sitta och bara titta på tv eller så, måste pyssla lite samtidigt! Ett bra tv-pyssel är amigurumis, virkade små figurer helt enkelt. För ett tag sen köpte jag den blå/gröna boken ovan. den är skriven av Mia Bengtsson och är helt underbar! Beskrivningarna är jätte lätta att följa och boken är full med små tips och trix för att lyckas riktigt bra med sina amigurumis. För bara nån vecka sen upptäckte jag att hon nu kommit med en bok till! en uppföljning på den första. Och den är om möjligt ännu bättre! Saknade till exempel en utförlig beskrivning på hur man lyckas med att virka en häl, och det finns en sån beskrivning i andra boken. Ska lägga upp nån bild på nån av de figurer jag gjort i dagarna nu tänkte jag. Men ville iaf bara tipsa om ett enkelt och väldigt uppskattat pyssel att ge bort eller mysa med själv! =)

Inga kommentarer: