fredag 29 juli 2011

Sena kvällar och tårtbak...

Nu är tredje beställning färdig och iväg skickad, jag hoppas att de anställde på G4S i Malmö fick en riiiiiktig Go' fika idag!
Hade lovat sedan länge att baka en tårta till min bror som skulle sluta på sitt jobb. Klart man ställer upp! Hade dock helt glömt bort det och bestämt med fina kurskamrater att åka till Helsingborg igår kväll och dricka lite vin med dem. Lite otaktiskt när jag hade en tårta till 25 pers som skulle hämtas 07.00 imorse...
Men måste ändå säga att jag är ganska nöjd med resultatet trots att den är bakad vid 01.00 på natten med inte bara ett glasvin i blodet...

Så här såg den ut i ljuset från vår spislampa vid 02.00 i natt...
(det är en vit tårta även om den ser halvgul ut...)

Och så här ser den ut på lite närmare håll då...

Och för den som inte vet vad det var för logga
jag försökte återskapa i marsipan så var det denna....

Inga kommentarer: