lördag 23 juli 2011

Knäckebröd...

I torsdags ringde min mamma och frågade om inte jag kunde baka knäckebröd till henne. det är nämligen så att på midsommar åkte jag och sambon med mina föräldrar upp till Öland till min farmor. Eftersom de stod för all mat och så vidare så bakade jag lite knäckebröd att ta med. Jag är själv inte speciellt i torrt krispigt bröd, men då jag vet att både min familj och sambo är löjligt förtjusta i det så tänkte jag, what the heck....
Så honungsknäcke med sesam blev det och otroligt nog käkade de upp varenda liten smula på mindre än två dagar! Så på min födelsedag gjorde jag en ny sats och bjöd på så nu har jag hela tjocka släkten efter mig och jag kan bara inte för mitt liv förstå vad det är med detta torra tråkiga små wellpappbitar!
Men hur som haver så blev detta iaf min första beställning, ROLIGT!!!! Så jag gjorde både vaniljknäcke med valmofrön och honungsknäcke med sesamfrön. Av degen som blev över gjorde jag små hjärtformade kex att ha och snacksa på för den som är små sugen...


Blev totalt över 50 små knäckebröd...

Vaniljknäcke med valmofrön...

Honungsknäcke med sesamfrön...

Tar förbaskat lång tid att kavla ut så många....

Inga kommentarer: