söndag 17 juli 2011

Blåbärspaj...

Verkligt sommarmys på balkongen...


Vi överlevde kajak helgen allihop, även om det emellanåt inte kändes som så mycket mer... Gud i himelen va jobbigt det var att paddla när man var skit trött och helt plötsligt fick motvind! Men det var en kul upplevelse och det var till och med roligt att sova i tält, lite mysigt! Inga kryp heller som jag hade trott, var livrädd för det ju! Fick prova på en hel del rawfood också, spännande. Mat som är helt vegansk och inte hettats upp till mer än 40 grader. Mycket mixat och mycket nötter och dadlar. Gott men inget jag kommer att konvertera till. Jag gill biff, potatis och bernaise för mycket för det... ;)
Aja, to the point! Nu är vi hemma igen med kisarna och vår underbara balkong... aaah! =)
För att tacka lilla Anna som tagit hand och missarna medans vi varit borta så bjöd vi på lite grillat och en fantastisk blåbärspaj! Än en gång är det Leilas recept som jag körde på men jag använde blåbärssylt med lite vanilj i istället för vanlig. det var givetvis hur mycket vanlig blåbär som helst också men även lite sylt. blev super gott iaf så prova gärna det receptet om ni inte redan har, snabbt och enkelt!
Gjorde även en egen vaniljsås till det, en snabb som också fanns i hennes bok. Skit god den med! Nam nam nam!



Den hemma gjorda vaniljsåsen med riktig vaniljstång....

Blåbärspajen med lite crumble ovanpå, mmmmm.....

Inga kommentarer: