fredag 8 juli 2011

Kalas och arga nallar...

Så där ja! Nu börjar det likna något med uppdateringen här! haha, två inlägg...
Aja, i lördags vart det fest iaf! Tjoho, tänkte vi och slog ihop inflyttningsfesten med min 25års fest, toppen smart ju! Slipper vi ha två fester och irritera grannar och sådär! Men ack va fel vi hade!!!
Vi är ju då naturligtvis nyinflyttade (därav inflyttningsfesten) och tänkte att nu kanske det vore dags att visa vår fina lägenhet för vänner och familj. Goa som vi är så vill vi ju inte bli ovänner med våra grannar så vi satte upp en lapp där vi berättade att vi skulle ha fest och när och sånt. Längst ner skrev vi dessutom att om de hade några frågor, blev några problem eller liknande så var det bara att komma upp eller ringa oss, bifogade alltså båda våra nummer. Då kan jag tycka att det är lite tramsigt att skriva "hyr lokal istället!" på lappen och under vår lapp sätta upp en (skrivmaskins skriven) lapp med texten: "FÖRENINGENS REGLER SKALL RESPEKTERAS: SITTER PÅ INNERDÖRREN"... Har du något du vill säga så kom upp och säg det till oss så kan vi ju lösa det ihop, eller??? Varför som vuxen människa skriva lappar och tramsa runt?
Nedslagen blev jag, vill inte bli oväns med mina grannar ju! Så jag traskade ner till föreningen och förklarade situationen. Förklarade också att jag gärna pratat med grannen själv men då han valt att vara anonym så visste jag ju inte vem det var (även om jag har mina aningar....). Haha, säger föreningen. De har redan varit här och klagat på er för lappen och jo, de kunde nog också ha sina aningar... Kontentan blev iaf att vi hade fest med föreningens stöd, man får lov att fylla 25 och ha en inflyttningsfest utan att hyra lokal (poängen med en inflyttningsfest är ju trots allt att man vill visa lägenheten...).
Sorry, för den långa utläggningen, vart lite purken bara... ;)
På festen serverades iaf ingen tårta, har blivit lite trött på det nu... Istället blev det en mindre muffins buffé! Leila lindholms (finck hennes bakbok i present dagen innan) chokladmuffins och citron och valmo muffins.


Ber om ursäkt för att bilderna inte är de bästa,
kom på att vi måste fota lite för sent....

Citron valmo cupcake

Choklad cupcake

Inga kommentarer: