tisdag 2 augusti 2011

Baking spree...

Så där ja, "semestern" slut... Sambon har börjat jobba igen och på torsdag börjar jag med jobba. Tack för den fina sommaren med alla stranddagar, varma grillkvällar, glassar i solen och så vidare.... INTE ALLS! Denna sommaren har fasen varit under all kritik, riktig jäkla mähä-sommar!
Men skit i det, jag gillar ju regn så varför klaga. Det är faktiskt förbaskat mysigt när man hör hur det smattrar riktigt ordentligt på rutan. Hade kanske varit ännu mysigare om man fått en ordentlig soldal innan så man hade kunnat sitta och vårda sin svedda hud under tiden men skit i det, jag är INTE bitter! Det var heller inte därför som jag idag trotsade allt bättre vetande och spenderade precis hela dagen i solstolen helt utan SPF och nu ser ut som en röd jävla polkagris...
Hur som haver! Regn ger perfekta dagar att baka, så det har jag gjort!
Här om dagen fick jag en liten baking spree. Det resulterade i två sega choklad kakor som bara smaka socker och inte gick att äta, kärleksmums som blev alldeles för fluffiga och smuliga och inte så där lite saftigt mjuka som jag vill ha dem, muffins med hallon och kardemumma som av någon anledning är helt klibbiga och med crumble som skulle ligga ovanpå men som ligger i botten som nån äcklig havreklump OCH citron och blåbärs muffins som faktiskt bara smakade GOTT!
Jag tänker dock inte lägga upp någon bild på nått av det för det orkar jag inte. Blev inte nöjd med det så då orkar jag inte ta bild på det. Glada blev i alla fall grabbarna på BombayWorks som fick trycka i sig allt i vanlig ordning. Så jäkla bra att ha dem att lassa iväg allt gott till så man slipper äta upp det själv... ;) stackars nya killen som antagligen måste tro att jag är knäpp i huvudet som bakar så... Fast det är jag väl I guess... =)

Me!

Inga kommentarer: