onsdag 17 augusti 2011

Bullmamma...


Så där ja! Nu är Malmö halvmara över och bakförbudet har upphört! JUUUUUBEL!
Därför har jag de senaste dagarna bakat, bakat och BAKAT! Aaaaaaah.... Härligt!
Vi började direkt efter halvmaran med att baka bullar i söndags, jag och sambon! Tidigare har vi alltid gjort snäckor när vi gjort kanelbullar , detta trots att jag alltid velat lära mig att göra knutar. När jag var liten bakade min mamma (bullmamma, haha!) alltid kanelbullar som hon gjorde så fina knutar av. När jag själv har skullat försöka så har det bara blivit kanelbulle kaos eller knelbulle massaker av det hela. Så har heller aldrig mina bullar kunnat mäta sig med mammas underbart saftiga gyllene kanelbullar. Min mamma är ett riktigt kanelbulle proffs!
Men så i söndags så tänkte jag, what the heck! Nu kör vi! Och tro det eller ej men plötsligt så stod både jag och sambon och snurrade knutar så det slog härliga till!
Och tro mig! Det blev de saftigaste goaste bullarna som mänskligheten någonsin skådat!
(synd för er att ni inte får smaka dem utan bara läsa om dem dock... =P...)



Nya fina värdelösa muffins formar från ullared
som funkade mycket bättre som bullformar...


De färdiga bullarna, smaskens!


En liten close-up på ett av mästerverken...

Tänkte bara tillägga att det var ju förbaskat synd att "vissa" inte vet hur man serverar en bulle när man ska bjuda, så att några stackars programmerare fick äta kalla tradiga bullar i tisdags.... (Här är det meningen att vissa göteborgare ska känna sig liiiiiite träffade....)

Inga kommentarer: