onsdag 17 augusti 2011

Sockerbulle-leken...

Hur många har lekt sockerbulle-leken? Min sambo visste inte vad det var ens! Men åandra sidan så kallar han sockerbullar för vaniljbullar också... suck...
Tanken var att vi i söndags även skulle bakat sockerbullar då det receptet fanns precis under kanelbulle receptet i Leilas bakbok. Tydligen så älskar Jesper dessa medans jag aldrig riktigt fattat grejjen... En torr jäkla vete bulle dränkt i socker och med nån läbbig vanilj-blaffa i mitten... ???? Det enda roliga med dem är ju att leka sockerbulle-leken! Ni vet den där man är två stycken och tävlar om vem som kan låta bli att slicka sig runt munnen längst, en ganska enkel lek men ACK så omöjlig ändå... Denna leken kände han knapt ens till... =O
Men jag bakade iaf ett gäng vaniljbullar. Receptet skulle räcka till 18 bullar så jag gjorde halva satsen och hälften så stora bullar. Nu funderar jag på hur stora bullar Leila egentligen hade tänkt att det skulle vara...?
Vad gäller vaniljkrämen så är jag lite små purken på formuleringen i receptet... Det står att man ska vispa tills den tjocknat ordentligt, hur mycket är ordentligt? Mitt ordentligt var tydligen för mycket iaf för min kräm blev för... vad fasen säger man? inte flytande? eller?
Anyways, de fick gott betyg av sambon som glömde ta med dem till kontoret så vad fasen gör man nu med 16 vaniljbullar...?


Blev lite kär i att de ser så söta ut...

Inte mitt favvo-bakverk att äta men lätt att göra!
Är riktigt roliga att göra faktiskt...

2 kommentarer:

kim sa...

mums! såna vill jag ha när vi börjar skolan ;)

Erica sa...

Detta är oskars absoluta favoritkäk! han hade blivit sååå lycklig:)