fredag 2 september 2011

Drömmar...

Och vad jag drömmer om just nu är SOMMAR! För det är jag fortfarande bitter över att jag inte fick nån! Men på tisdag börjar skolan så då är det nya tag som gäller och tro det eller ej men jag saknar det lite... Denna sommaren har man ju bara gått runt och gjort ingenting i och med det dåliga vädret så lite struktur i vardagen låter ju inte helt fel. Låt oss börja med bakningen och uppdaterandet här... under all kritik!
Men nu ska det bli ändring mina vänner, för här kommer första småkakan!
Det blev drömmar. Små spröda ljusa kakor som i orginal versionen smakar söt vanilj. I min version däremot smakar de ljuvligt somriga rosa rosor och gulliga små söta lila violer. Eller det var tanken iaf....
De översta som ser lite lila ut är de som skulle smaka viol. Jag färgade lite socker lila och rullade dem i innan jag satte in dem i ugnen för att de skulle glittra i lite lila. på bilden ser de bara missfärgade ut men i verkligheten så glittrar dem hur fint som hellst! Smaken blev däremot...hmmm...inte som jag ville... fast det kan bero på att jag nog tycker att drömmar är för söta helt enkelt... de smakar söt, söt, söt, söt,söt, söööööööööt viol och ligger sedemera helt orörda i en burk i köket... Sambon har inte ens bett om att få ta med dem till jobb... ILLA!
Tillsammans med dem ligger även dessa rosa små underverk. Smaksatta med rosenvatten vilket gör att de doftar underbar sommar! Rullade dem i rosa socker men eftersom ugnen nog var liiiite för varm när jag satte in dem så blev det lite för platta för att få kallas drömmar egentligen... Och oavsett hur mumsigt härligt de doftar så smakar de bara gammal tant doppad i socker typ...
Så kontentan av det hela blir... Sluta inte med kladdkakorna än på ett tag! 


Violdrömmarna...

Rosendrömmarna...

Inga kommentarer: