måndag 21 november 2011

Lördagsmys...

I lördags hade vi några vänner över på middag och lördagsmys här och med sig tog de sin lilla William. Kisarna har aldrig varit så rädda i hela sina liv! Det var väldigt roligt att se, det var också väldigt roligt att se William ta ett par av sina första små steg... han är ett litet underverk! 

Älskade lilla William...
(pappa i bakgrunden är inte skallig, bara en konstig bild... ;)

Då jag vet att Williams pappa själv är en riktig bagare ;) så var jag naturligtvis tvungen att svänga ihop något mumsigt att fika loss på efter maten. Blev en banankaka med chokladglasyr och några glittriga bananblommor... Jag använde Leilas recept på banankaka (som vanligt...) men jag bytte ut 50g valnötter till 100g hackad mörk choklad. Ovanpå bredde jag på lite mjölkchoklad utblandad med florsocker och sen lite blommor på toppen. Tror att den hade vart jätte god om den bara inte blivit så kompakt... Har ingen aning om vad som blev fel men misstänker att en elefant eller liknande satt sig på kakan medan den stod svalt på balkongen... Men kaffet va gott iaf!

Banankaka med chokladglasyr och bananblomoor....

Inga kommentarer: