söndag 13 november 2011

Lavendel, lavendel, lavendel....

I en av mina favorit böcker finns ett recept på lavendelcupcakes. Jag har länge varit så otroligt nyfiken på hur det är att baka med lavendel. Min enda erfarenhet av lavendel är ju egentligen från doftkuddar till garderoben och strumplådan... Det är i och för sig inte som att jag någonsin kunnat testa eftersom torkad lavendel verkar assvårt att få tag på! Men så härom dagen så fick jag för mig att ta en sväng inom TIGER i Lund och vad hade de där om inte kryddpåsar med torkad lavendel för matlagning! Tack, tack sa jag och tog två påsar, eller tog; köpte givetvis! Så nu har jag äntligen bakat lavendelcupcakes! Ett tips är att vara försiktiga med lavendeln men inte så försiktiga som jag var, det ska ju inte bara lukta gott utan får ju gärna smaka lite också...


Men söta var det iaf...

Inga kommentarer: