onsdag 22 februari 2012

Kakmonstret returns...

I förra veckan beslutade jag och sambon att det var dags för oss att ge oss ut i backen och åka lite bräda. Vi har sedan vi träffades för 3,5 år sen velat åka på skidsemester ihop men då jag är student med både begränsad ekonomi och tid så har det inte blivit av. Därför beslutade vi att besöka Vallåsen över en dag. Jag har aldrig varit där tidigare och Jesper kommer knappt ihåg när han var där. 

Utflykt betyder fika paus vilket leder mig in på de blå bollarna nedan. Vi packade ner mackor, varmchoklad, morötter och miniköttbullar i en väska. För att komplettera med något gott bakade jag stora chokladbollar som är älsklingens favorit. Allt gick bra till jag insåg att kokosen var slut och jag vägrar bestämt rulla mina chokladbollar i pärlsocker (ni som har smakat detta hoppas jag förstår mig annars är det nog något fel på er, tyvärr...). 

Vad gör man då? Ger sig ut i kylan och mörkret och köper nytt? skickar ut sambon på uppdraget (trots allt hans jäkla chokladbollar ju....)? eller letar man igenom skafferier och baklådor med ljus och lyckta efter lösnngar? Det blev det sista och längst ner, längst bak i en av baklådorna (ja, jag har flera! So shoot me!) hittade jag en påse med kakmonsterblå kokos från när jag gjorde kakmonster-muffinsen. 
Om jag får säga det själv så tycker jag att de blev enastående fina! Speciellt efter att jag lagt dem i sin rosa låda... ;)



Blå chokladbollar...

Inga kommentarer: